Kuu Shamanka

Mõtisklusi elust siin ja sealpool piiri

Kirikuküünlad – kaitsemaagia

&emdash; 19. veebr. 2015

Päris tihti kuulen ma soovitust, et kasutada kodu puhastamisel kirikust pärit küünlaid. Tahaksin natuke peatuda ka sellel teemal, miks ma seda ei ole hea teha.

Inimene võib igasuguseid asju abivajajale soovitada, näiteks paar sokku kodus ära veristada. Aitab ka, kui õigetele jumalatele need sokud ohverdada. Tuleks lihtsalt ära seletada, et sokuveristamine pole kõige mõttekam ja pikaajaliselt siiski ei toimi.Igasuguseid asju võib teha.

Tuleb arvestada maa asukoha energeetilist pilti ja maa energiaväljasid. Nii nagu kirikuküünlad ja pühavesi ehk toimib suurepäraselt vaid kristlaste kodus siis meie Eestlased(mittekristlased) peame arvestama Eestimase energiaga ja kasutama kodumaist, kui me tahame 100% kaitset saada ilma lisateta.

See selleks, aga tavaline eestlane, nagu mina ja sina võiks eelistada Eestimaist. Ärga alahinnake Selle jõudu ja väge ! Aga tegelikult sean ma ka selle väite kahtluse alla….

Lisaks on kirikutegelesed ka ise öelnud, et veel mis pühitsetud kirikus, sellel ei ole mingit väge, samamoodi nagu kirikuküünaltel.

http://www.eelk.ee/eelk_vastused/v_vastus.php?id=116

Kas kodu saab ise ka õnnistatud veega pühitseda? Kolisin just hiljuti uude korterisse ning tahaksin uut kodu ära õnnistada. Tõin Nevski katedraalist kaasa õnnistatud vett (sest sealt saab seda lihtsalt võtta), kuid ise olen luterlane. Ei taha vaimulike tülitada, saaks äkki ise?

Kõigepealt on oluline teada, et õnnistatud või pühitsetud vesi ei oma iseenesest mingit maagilist väge, vaid sellega õnnistamise puhul on tegemist eeskätt palvega ja õnnistatava usaldamisega Jumala armu hoolde.Välise märgina annab vesi tunnistust usust Jumala ja Tema Püha Vaimu puhastavasse, elustavasse ja pühitsevasse väesse, millest on osa eeskätt neil, kes Temasse usuvad ning on ristimise sakramendi kaudu veest ja Pühast Vaimust uuesti sündinud. Siinkohal võib lugeda selliseid piiblikohti nagu Jh 3:5; Mk 16:16; Tt 3:4-6; 1Pt 3:21.Pühitsetud veega piserdamine või õnnistamine, olgu selleks ristimisel tarvitatud või spetsiaalselt pühitsetud vesi, on eelkõige palvetalitus, mille puhul veel ei ole mitte maagiline, vaid eeskätt siiski sümboolne tähendus. Muidugi on väga tähtis ka see, kuidas me mõistame sõna sümboolne: kui tänapäeva arusaama järgi sümbol pigem ei ole see, mida ta kujutab, siis varasema, ka varakristliku mõtlemise seisukohalt on sümbol justnagu väline vorm või rüü, mis sisaldab või peidab endas seda, mida ta kujutab. Igal juhul peab pidama meeles, et mitte vesi ei ole see, mis pühitseb, õnnistab ja kaitseb, vaid seda teeb Jumal oma pühitseva, uuendava, puhastava ja elustava väega ning vastusena meie usaldavale palvele.Konkreetne vastus küsimusele on seega, et kahtlemata võib kristlane oma kodu palves Jumala poole õnnistada ning tarvitada selleks nii ristimärki kui pühitsetud vett, ent seejuures peab rõhk olema justnimel palvel ja usaldusel Jumala vastu, mis annavad ka veele ja ristimärgile kui välistele märkidele tõelise sisu.

Seega EESTLASED kes austavad oma Eestimaa tavasid, kombeid hoidke sellest eemale… tahate oma MAA väge, kasutage kadakat, suitseb kenasti ja saab abi ! Kirikuküünaltest ja pühitsetust veest te abi ei saa.

Advertisements

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: